۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۲۴۴۲
آیت الله آملی لاریجانی:

دشمن به دنبال تضعیف اراده ها در کشور است | قوه قضائیه در انجام وظایف مقتدر عمل می کند

رییس قوه قضائیه با بیان این که برخی در داخل به بهانه اصلاح دستگاه قضا همان کار دشمن که تخریب این نهاد انقلابی است را دنبال می کنند،گفت: هدف این عده همان کار دشمن یعنی تخریب دستگاه قضایی است.
آیت الله آ‌ملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه امروز در همایش رؤسای دادگستری و دادستان های سراسر کشور که در ساری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان و در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) بر ضرورت بهره گیری معنوی از این ایام با فضیلت تأکید کرد.

وی مسؤولیت ها و تکالیف دستگاه قضا را بسیار مهم و مؤثر برشمرد و با بیان این که فهم و شناخت دقیق نسبت به این وظایف در کاهش خلأ موجود در دادرسی ها بسیار اثرگذار خواهد بود، افزود: در حال حاضر عزم جدی در میان مدیران دستگاه قضا به منظور انجام تکالیف و وظایف محول وجود دارد.

آیت الله آملی لاریجانی به تلاش دشمنان برای فشار به دستگاه قضا به منظور بازداشتن از وظایف اصلی و حیاتی خود اشاره کرد و گفت: هجمه های دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی علیه دستگاه قضا بسیار گسترده است.

وی با بیان این که دستگاه قضا در انجام تکالیف و وظایف ذاتی خود با اقتدار ایستاده است، تصریح کرد: برخی شبکه های اجتماعی نیز در خدمت نظام سلطه و ضد انقلاب به تخریب نظام اسلامی و دستگاه قضا مشغول هستند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که امروز ملاحظه می کنید که همه دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضائیه را از انجام وظایفش باز دارند، گرچه نظر فراتری دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی مسأله دارند، گفت: سلطه جهانی در مقام آن است که اراده ها را در کشور شکسته و تضعیف کند تا به اهداف و نقشه های خود در داخل کشور دست پیدا کند.

رییس قوه قضائیه با بیان این که دستگاه قضا در برخورد با پرونده مهم نظیر فساد سه هزار میلیارد و دیگر پرونده های بزرگ مقتدرانه ورود پیدا کرده است، افزود: دشمنان دستگاه قضا چشمان خود را در برابر این واقعیت ها بستند و این گونه رسیدگی های دستگاه قضا به چشم آنها نمی آید.

وی با تأکید براین که مدیران و مسؤولان دستگاه قضا باید در مسیر هدف و تکلیف خود محکم و مقتدر باشند، افزود: هدف دشمن تضعیف اراده ها در کشور است و مدیران دستگاه قضا باید قانونمند و ضابطه مند به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

رییس قوه قضائیه با بیان این که برخی ها در داخل به بهانه اصلاح دستگاه قضا همان کار دشمن که تخریب این نهاد انقلابی است را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: بهانه و هدف این عده همان کار دشمن یعنی تخریب دستگاه قضایی است.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براین که دستگاه قضا و همچنین قضات این مجموعه در اجرای تکالیف ذاتی خود طبق آنچه که قانون وضع کرده بسیاری جدی هستند، تصریح کرد: باید بر حرف حق خود بایستیم و اینگونه نباشد که اراده ها بلغزد.

وی با بیان این که امروز مهم ترین وظیفه داشتن عزم راسخ برای انجام تکالیف است، بیان داشت: به دلیل حجم بالای پرونده ها فعالیت در دستگاه قضا فراتر از عزم، کار جهادی است چون وسعت کار قضایی با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه شده و مستلزم کار جهادی است، جهاد همیشه در صحنه مرزها نیست بلکه گاهی جهاد در همین جا است.

رییس دستگاه قضا  بر ضرورت نظارت بر زیرمجموعه های دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: نظارت رکن اساسی حرکت و پیشرفت در دستگاه قضایی است که باید به طور جدی دنبال شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براین که نظارت دادستانی بر دادستان ها و دادسراها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: حساسیت های لازم باید از سوی رؤسای کل دادگستری ها نسبت به زیرمجموعه های خود وجود داشته باشد.

رییس دستگاه قضا با بیان این که متأسفانه قاچاق کالا در کشور موجب بروز مشکلات بسیاری برای کشور شده است، گفت: متأسفانه به دلیل ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیاری از تولید کنندگان داخلی با بحران مواجه شده و حتی تعطیل شده اند.

وی با تأکید براین که دستگاه قضا باید در خط مقابله با قاچاق کالا باشد، بیان داشت: اگر یک برخورد قاطع و قانونی در این بخش وجود داشته باشد بخش مهمی از مشکلات اقتصادی رفع خواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه جدی قضات به موضوع امنیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: مقابله با کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند به طور جدی مورد توجه مجموعه دستگاه قضایی است و کسی که با سلاح به مردم حمله می کند مصداق محارب است.

وی به نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور اشاره کرد و افزود: مجموعه دستگاه قضایی برای رفع مشکلات اقتصادی به ویژه تولید کنندگان داخلی تلاش خواهد کرد تا تولید و اشتغال در کشور تقویت شود.

رییس دستگاه قضایی با تأکید براین که باید بسترهای لازم برای ایجاد کار و اشتغال مناسب در کشور فراهم شود، گفت: متأسفانه برخی ها در کشور از فضای سالم سرمایه گذاری به دنبال ویژه خواری و رانت خواری هستند./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات